فواید سلامتی بادام هندی
نوشته شده توسط : salamati

فواید بادام هندی برای بدن

  • رشد سالم ماهیچه‌ها و اعصاب

بادام هندی منبع خوبی از منیزیم است که برای رشد سالم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن حیاتی است. منیزیم ممکن است به حفظ فشارخون، تقویت ایمنی، حفظ عملکرد عصبی و قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها کمک کند. همچنین ممکن است در عملکردهای متابولیک نقش داشته باشد و به تنظیم سطح قند خون بدن (از طریق فعالیت انسولین) کمک می‌کند. کمبود منیزیم می‌تواند متابولیسم کلسیم و هورمون‌های مسئول تنظیم آن را تغییر دهد.

  • مدیریت دیابت

بادام هندی احتمالاً حاوی مقادیر بسیار کم قند و بدون کلسترول مضر است که آن را برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر می‌کند. بااین‌حال، تنها ۴ تا ۵ عدد بادام‌هندی در روز توسط متخصصان تغذیه توصیه می‌شود.

  •  فواید بادام هندی برای قلب

بادام هندی منبع خوبی از چربی‌های غذایی سالم است که برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین A، D،  و K) و تولید اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز، حیاتی هستند. چربی‌های سالم شامل چربی‌های غیراشباع تکی و چربی‌های غیراشباع چندگانه هستند. آنها برای قلب مفید هستند و در صورت مصرف به مقدار مناسب حتی در افراد دیابتی به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند.

کلسترول LDL می‌تواند در نتیجه مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده افزایش یابد و تهدیدی بزرگ برای افرادی است که از بیماری‌های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین (معروف به سخت‌شدن شریان‌ها) رنج می‌برند.

مطالعات نشان داده‌اند که انتخاب چربی‌های غیراشباع به‌جای چربی‌های اشباع، سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دهد، سطح تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد و همچنین به طور مفیدی فشارخون را کاهش می‌دهد. گنجاندن آجیل‌هایی مانند بادام هندی، ماهی و روغن‌های گیاهی مانند روغن‌زیتون و روغن کانولا در رژیم غذایی می‌تواند این چربی‌های غیراشباع سالم را برای بدن فراهم کند.

  • سلامت استخوان و دهان

بادام‌هندی فسفر را تأمین می‌کند که می‌تواند برای رشد سالم دندان‌ها و استخوان‌ها ضروری باشد. فسفر همچنین ممکن است به سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها و حفظ سلامت سلولی کمک کند.

  • کاهش خطر کم‌خونی

بادام هندی منبع آهن رژیمی است که برای حمل اکسیژن در بدن حیاتی است و به عملکرد آنزیم‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کند. کمبود آهن در رژیم غذایی می‌تواند منجر به خستگی، کم خونی و افزایش حساسیت به عفونت‌ها شود.

  • جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ‌های صفراوی رسوبات سنگ مانندی هستند که معمولاً از کلسترول تشکیل شده است که در کیسه صفرا تجمع می‌یابد. عوامل خطر شامل سن، وزن و هرگونه مشکل گوارشی است. مصرف منظم آجیل‌های سالم مانند بادام‌هندی می‌تواند به کاهش خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک کند.

  • تقویت سیستم ایمنی

بادام هندی حاوی روی است که در تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت‌های میکروبی و التیام زخم‌ها نقش حیاتی دارد. این می‌تواند در دوران بارداری برای رشد کودک و سال‌های رشد کودکی برای حفظ بدن سالم بسیار مهم باشد.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

تبعیت از رژیم های غذایی غنی از آجیل، از جمله بادام هندی، با کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی همراه هستند. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد کالری روزانه خود را از طریق مصرف بادام هندی تامین می کنند نسبت کلسترول LDL به کلسترول HDL کمتری نسبت به افرادی که اصلا بادام هندی نمی خورند، دارند. نسبت پایین LDL به HDL معمولا به عنوان نشانگر سلامت قلب در نظر گرفته می شود. دو مطالعه دیگر مصرف بادام هندی را با سطوح کلسترول HDL بالاتر و فشار خون پایین تر و همچنین کاهش سطوح کلسترول تام و LDL مرتبط می دانند. بنابراین از خواص بادام هندی کاهش کلسترول است.

کمک به کنترل دیابت نوع 2 

یکی دیگر از خواص بادام هندی کمک به بهبود دیابت نوع 2 است، چراکه بادام هندی منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند و اعتقاد بر این است که از دیابت نوع 2 محافظت می کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد از کالری روزانه خود را از بادام هندی می‌خوردند، به طور کلی سطح انسولین پایین‌ تری داشتند. علاوه بر این، بادام هندی حاوی 8 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده است که کمتر از 2 گرم آن از قندها است. کربوهیدرات خالص به کل مقدار کربوهیدرات موجود در یک غذا، منهای فیبر آن اشاره دارد. جایگزینی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خالص و شکر با بادام هندی احتمالا به کاهش سطح قند خون کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات رژیم غذایی غنی از بادام هندی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

بادام هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

بادام هندی را می توان به صورت خام یا بوداده استفاده کرد. بادام هندی کامل یا آسیاب شده را نیز می توان در انواع غذاها، از توفو و سیب زمینی سرخ شده گرفته تا سوپ، سالاد و خورش ها اضافه کرد. استفاده از کره بادام هندی راه دیگری برای افزودن آن به رژیم غذایی است. آن را روی نان تست بمالید یا در ماست یا بلغور جو دوسر هم بزنید. همچنین می توانید کره بادام هندی را به جو و میوه خشک اضافه کنید و توپ های انرژی زا درست کنید. بادام هندی را می‌توان با سرکه سیب یا آب لیمو مخلوط کرد تا خامه ترش یا پنیر خامه‌ای فاقد لبنیات درست شود. از این مواد برای طعم دادن به وعده های غذایی استفاده کنید.

ارزش غذایی بادام هندی

تمام آجیل‌ها حاوی مواد مغذی ضروری ازجمله فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند که شامل بادام‌هندی نیز می‌شود. این موضوع آجیل‌ها را به یک میان وعده نسبتاً سالم تبدیل می‌کند، زیرا آن‌ها شمارا برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک آب‌نبات یا یک‌مشت چیپس سیب‌زمینی سیر نگه می‌دارند. آن‌ها به‌طور طبیعی قند، نمک و کلسترول پایینی دارند.

بااین‌حال، مهم است که هنگام استفاده از این آجیل‌های ترد، اندازه وعده را در نظر داشته باشید، زیرا آجیل‌ها پرکالری هستند.

 علی‌رغم کالری بالا، بادام‌هندی سرشار از مواد مغذی زیر است:

  • اسیدهای چرب ضروری
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ویتامین B6
  • مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، روی و فولات
  • منیزیم
  • منگنز
  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • فیبر
  • پروتئین
  • کربوهیدرات

در اینجا حقایق تغذیه‌ای برای یک وعده یک اونسی بادام‌هندی خام، بر اساس USDA آمده است: (طبق USDA، یک وعده بادام‌هندی معادل یک اونس یا 28 گرم است – تقریباً یک‌مشت.)

• 156 کالری

• 12 گرم چربی

• 9 گرم کربوهیدرات

• 5 گرم پروتئین

• 2 گرم شکر

• 1 گرم فیبر

اما این اعداد به چه معنا هستند؟ مقدار پروتئین موجود در یک اونس بادام‌هندی معادل پروتئینی است که در یک وعده گوشت با اندازه مشابه وجود دارد. بادام‌هندی همچنین کربوهیدرات و قند پایینی دارد. اگر 12 گرم چربی بسیار زیاد به نظر می‌رسد، بدانید که بیشتر چربی‌های موجود در این آجیل تک و چند غیراشباع هستند. این چربی‌ها، چربی‌های “خوب” یا چربی‌هایی هستند که برای سلامت قلب و سطح کلسترول شما مفید هستند.

یک وعده بادام‌هندی شامل:

• 20 درصد از مقدار توصیه‌شده روزانه منیزیم، که از عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب و تولید انرژی حمایت می‌کند و می‌تواند خطر فشارخون بالا، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد (طبق کلینیک مایو)

• 20 درصد از ارزش روزانه منگنز، که برای استخوان‌های قوی، تولیدمثل، لخته شدن خون و سیستم ایمنی قوی ضروری است (بر اساس موسسه ملی بهداشت)

• 15 درصد از ارزش روزانه روی، که از سیستم ایمنی و متابولیسم شما حمایت می‌کند (بر اساس کلینیک مایو)

• 13 درصد از ارزش روزانه فسفر، که به رشد، نگهداری و ترمیم سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند و به کلیه‌ها کمک می‌کند تا مواد زائد را فیلتر کنند (در هر کوه سینا)

• 11 درصد از ارزش روزانه آهن، که برای گلبول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن در سراسر بدن شما ضروری است (بر اساس دانشکده پزشکی هاروارد)

• 10 درصد از ارزش روزانه سلنیوم، که از تیروئید و سیستم تولیدمثل حمایت می‌کند و در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند (به ازای NIH)

• 10 درصد از ارزش روزانه تیامین، که به بدن کمک می‌کند از مواد مغذی انرژی تولید کند (بر اساس کلینیک مایو)

• 8 درصد از ارزش روزانه ویتامین K، که برای سلامت استخوان و بهبود زخم ضروری است (بر اساس دانشکده بهداشت عمومی هاروارد)

• 7 درصد از ارزش روزانه ویتامین B6، که به بدن کمک می‌کند تا انرژی را استفاده و ذخیره کند و هموگلوبین را در گلبول‌های قرمز تشکیل دهد (بر اساس خدمات بهداشت ملی)

بادام‌هندی مملو از مواد مغذی مفید و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن شماست، به شرطی که به‌اندازه وعده‌های توصیه‌شده پایبند باشید تا از یک میان وعده پرکالری جلوگیری کنید.

ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

 

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است

فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد
 و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود. 

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: